Як написати мотиваційний лист англійською для вступу до міжнародного університету

...

Коли ви вступаєте до міжнародного вишу, вам потрібно надати певний пакет документів. У цей пакет обов'язково входить мотиваційний лист англійською (Motivation Letter). Адже цей документ розповідає про те, чому саме ви є гідною кандидатурою на ту чи іншу посаду. Водночас він повинен відрізнятися від гранично лаконічного та інформативного резюме. Приклад добре складеного листа та структуру його написання ви знайдете у цій статті.

Найпоширеніше питання учнів: чи ставити знак рівності між мотиваційним та супровідним листами? Насправді це два різні документи, хоча вони мають і чимало спільного. Мотиваційний лист не такий офіційний, у ньому немає сухих фактів. Він відображає емоції автора, його зацікавленість у виконанні проєкту чи одержанні посади.

Навіщо писати мотиваційний лист англійською?

Насамперед написати мотиваційний лист ви повинні для себе. Відповісти самому собі на запитання: чому ви вступаєте до цього університету, чому ви вважаєте, що ця програма підходить саме вам і що вона вам дасть у майбутньому.

Прочитавши ваш мотиваційний лист, приймальна комісія має зрозуміти, чому саме ви гідні отримати місце у їхньому університеті. Вони мають побачити, що ваші цінності як абітурієнта повністю збігаються з цінностями університету. Саме це вони шукають у змісті мотиваційних листів кандидатів.

Йдеться не про те, скільки ви зароблятимете після закінчення навчання. Важливо, щоб ви розуміли свої життєві цілі та ваше майбутнє. Приймальна комісія хоче переконатися, що ви повністю визначилися у своїй життєвій меті та готові будувати свою кар'єру далі.

Багато університетів дають стипендії своїм студентам, тому бажають бачити максимальну віддачу. У своєму мотиваційному листі ви маєте показати, чим ви будете корисні в майбутньому.

3 лайфхаки з написання листа

Перед тим, як розпочати написання мотиваційного листа, зробіть ці три дії:

  1. Знайдіть всю інформацію про вибрану програму.
  2. Виділіть усі сильні сторони своєї особистості.
  3. Відкрийте Word і напишіть перший рядок, адже розпочати — це завжди найскладніше завдання.

Структура мотиваційного листа

Мотиваційний лист — це перш за все історія, а її структура складається із зав'язки, кульмінації та розв'язки. Приймальна комісія має побачити ваш особистий бренд, який простежується від початку та до кінця листа. У цьому есе ви «продаєте» себе, як кандидата, і потрібно зробити так, щоб вас «купили», хоч би як це дивно прозвучало.

При всій індивідуальності документ повинен містити такі пункти:

  • особисті дані;
  • вступ;
  • основна частина (власне — тіло листа);
  • висновок.

Розпочати написання мотиваційного листа варто із зазначення адреси проживання, e-mail, контактних телефонів тощо.

Передісторія, яка чіпляє

Починати мотиваційний лист потрібно з передісторії, що чіпляє, це змусить комісію дочитати ваш лист до кінця, а не заснути на другому рядку. Тут ви можете озвучити якесь важливе для вас риторичне питання, на яке ви відповідатимете протягом навчання та всієї своєї кар'єри. Також ви вказуєте свою глобальну життєву мету, яка має читатися між рядками.

Деталізована головна частина

В основній частині є 2 розділи. Першу можна присвятити здобуткам (освіта, середній бал, отримані сертифікати, публікації (якщо є)). Одним словом, усе, чого ви встигли досягти.

Друга частина — це особисті якості, а також опис причин, чому дана компанія така приваблива для вас. Щоб бути максимально переконливим, бажано попередньо ознайомитись із вимогами, які організація пред'являє до претендентів, з умовами співробітництва.

Наведіть приклади, чому саме вас мають взяти на цю програму. Залежно від країни, в яку ви подаєте свої документи, можете навіть трохи похвалитися. Наприклад, в Америці це дуже цінують, тому ви можете сміливо хвалити себе й показувати свої досягнення. А ось мотиваційний лист до англійського вишу має бути лаконічним. У консервативних країнах варто бути стриманішим, адже там зайвих хвастощів не люблять.

У цій частині листа ви також даєте зрозуміти, чому саме для вас буде корисним навчання в цьому ВНЗ. Ви можете попередньо вивчити список предметів вашого курсу та написати, чому і чим ця програма для вас така важлива.

Можна вдатися до досить хитрого кроку, який приймальна комісія точно оцінить. Вкажіть професорів, які працюватимуть з вами на обраному курсі. Розкажіть, які дослідження та наукові роботи цих лекторів вас зацікавили, і чим буде вам корисна робота з ними в рамках навчання.

Пам'ятайте, що ви вступаєте до цього університету не лише для того, щоб навчатися. Ви також будуватимете тут свою кар'єру, братимете участь у різних програмах та університетських заходах. Буде плюсом, якщо у листі ви висловите зацікавленість життям університету та поясните, чому для вас так важливо взяти участь у ньому.

Чим більше деталей про університет та обрану програму ви вкажете у своєму мотиваційному листі, тим вигідніше ви виглядатимете в очах приймальної комісії як кандидат.

Кар'єрні плани

В кінці мотиваційного листа ви повинні описати ваші кар'єрні плани на 3-5 років. Де і ким ви хочете працювати, чому ви вибрали для себе ту чи іншу індустрію. Покажіть, що ви вже визначилися зі своїм поглядом на майбутнє, чітко бачите свої кар'єрні цілі та готові їх досягати.

Чим більше ви наводитимете конкретики, тим краще. Великим плюсом буде, якщо надалі ви мрієте розпочати роботу в компанії, яка воліє набирати на роботу випускників саме вашого університету.

Принципи написання мотиваційного листа англійською мовою

Можна сказати, що документ складено добре, якщо він:

  • відрізняється від більшості. Якщо лист стандартний, то велика ймовірність, що він просто не буде помічений. Тому скопіювати приклад із мережі, підставивши в нього свої дані — не найкраще рішення;
  • містить інформацію про мету отримання робочого місця чи навчання;
  • написаний професійною грамотною мовою, без використання жаргонізмів та просторових виразів.

Звернення має бути до того, хто читає документ (бажано дізнатися ім'я цієї людини). Безособовий документ автоматично стає офіційним. Не слід дублювати інформацію з резюме. Лист має бути яскравим, у міру емоційним, але не надто довгим, без пропозицій, що не несуть смислового навантаження. 

Не варто зволікати з написанням його до останнього терміну. Якщо кількість повідомлень велика, то система може працювати некоректно через надмірну завантаженість. Не треба ставити під удар власне майбутнє через технічні випадки. І, нарешті, інформація обов'язково має бути правдивою. Якщо ви отримаєте бажану посаду чи місце у навчальному закладі, але не виправдаєте довіри — це ризик показати себе аж ніяк не з найкращого боку.

Обов'язково дайте прочитати мотиваційний лист своїм друзям, родичам, щоб отримати поради, що ви можете покращити чи змінити. Адже ваша думка про себе суто суб'єктивна, а вам потрібен правдивий та об'єктивний погляд із боку. Також можете попросити показати вам приклад мотиваційного листа, який вони складали, коли готувалися до вступу. І найнадійніший варіант — приходьте на курси Oratorica. Мотиваційний лист, написаний під контролем досвідченого викладача, має більше шансів на схвалення.


Дата публікації: 05/01/2023 12:14
Дата перевидання: 01/11/2023 12:14
Автор: Надежда Яношевская
Tori Hello
Перевір свій рівень англійської на безкоштовному тестуванні

Познайомимось, визначимо рівень володіння мовою та покажемо, як проходить навчання

Розповімо як
проходять заняття

🎓 Розповімо про навчання, викладачів, графік та оплату

👩‍🏫 Призначимо безкоштовний пробний урок

З питань корпоративного навчання зв’яжіться з нами по email

direktor@oratorica.com.ua
contacte
free call