Як написати рекомендаційний лист англійською мовою?

...

Іноземні роботодавці й керівництво університетів завжди вимагають рекомендаційний лист англійською мовою. У нашій країні такий документ можуть попросити лише при працевлаштуванні у велику фірму, що працює з іноземними партнерами. А ось у західних країнах до листа-рекомендації ставляться серйозно. Написати рекомендаційний лист студенту англійською за зразком може його викладач чи керівник факультету. Рекомендувачу бажано дати хоча б 3-4 тижні на написання тексту. Не забудьте йому докладно розповісти, до якого університету ви вступаєте, на яку програму і чому саме туди. Прикладіть зразок листа-рекомендації. Завдання не з простих, але й не таке вже й складне, як може здатися, на перший погляд. Головне, будьте уважними й прислухайтеся до наших рекомендацій.

Розглянемо кілька правил написання рекомендаційного листа

Щоб справити хороше враження і не провалитися при першій спробі, важливо знати деякі моменти, які допоможуть написати reference letter правильно і без помилок:

  • Строго дотримуйтесь структури листа. Адже ігнорування цієї важливої ​​умови може зіграти з вами злий жарт.
  • Пам'ятайте, що об'єм листа не повинен перевищувати 400 слів або 1-2 сторінки. Не варто перевищувати обсягу листа, інакше фахівець може засумніватися в кандидаті або він просто не дочитає текст до кінця.
  • У листі важливо передати найважливішу, правдиву й свіжу інформацію, яка буде цікавою для прочитання роботодавцю, або представнику університету. Не дублюйте інформацію, яка вже є у резюме чи інших документах.
  • Дотримуйтесь правил ділового листування, не забувайте про правила гарного тону.

Крім того, при складанні reference letter потрібно уникати загальних фраз та кліше. Варто зосередитись на тому, що можна підтвердити реальними фактами. Зрозуміло, документ не повинен містити граматичних, стилістичних, орфографічних та інших помилок. Інакше замість суттєвого бонусу буде прямо протилежний ефект. Бажано віддати написаний текст на вичитування носію мови, щоб дізнатися, наскільки грамотно складено лист.

Структура рекомендаційного листа англійською для студента

Рекомендаційні листи мають таку структуру:

  • Шапка. Це місце, де вказуються контакти, назва організації або навчального закладу, де кандидат працює, навчається або закінчує навчання. Такі дані дозволять майбутнім іноземним колегам перевірити правдивість інформації.
  • Дата складання рекомендації.
  • Звернення. Якщо невідомо, кому буде адресована рекомендація, потрібно писати фразу «To Whom It May Concern».
  • Опис посади або наукового ступеня, терміну роботи (навчання), обов'язків, професійних або наукових досягнень, спеціальних навичок, особистих якостей. Не перебільшуйте досягнення, підкріплюйте їх прикладами, вказуйте якнайбільше конкретики.
  • Завершальна частина. Тут рекомендувач має наголосити, що впевнений у кандидаті й чому. Також потрібно згадати, що будь-якої миті до нього можна звернутися за додатковою інформацією. Наприкінці поручитель має поставити підпис, вказати посаду, ініціали, контактну інформацію (це може бути телефон або корпоративний email).

Грамотно складений лист-рекомендація збільшує шанси студента на здобуття ступеня MBA, престижної освіти або роботи в іноземній організації.

Приклади рекомендаційних листів англійською мовою

Складання цього документа — важливе та відповідальне завдання. Довіряти його варто лише компетентним професіоналам, які справді можуть об'єктивно оцінити успіхи людини у професійній, науковій діяльності та уявити їх у вигідному світлі. Упорядником для студента можуть виступати:

  • декан;
  • науковий керівник;
  • куратор;
  • завідувач кафедри.

Для претендента на нове місце роботи:

  • керівник;
  • топ-менеджер;
  • представник НR-відділу.

Варто пам'ятати, що reference letter для отримання гранту, працевлаштування, вступу до університету відрізняються за своєю суттю та змістом. Спільні у них лише позитивний тон і суб'єктивність. Нейтральна тональність може спровокувати негативне сприйняття під час прочитання.

Звичайно, ви завжди можете пошукати приклади й шаблони рекомендаційних листів англійською мовою в інтернеті й змінити деякі слова. Але в цьому випадку не уникнути неузгодженості часів, помилок у побудові речень. Радимо складати текст самостійно, враховуючи мету рекомендаційного листа. Згадувати серед досягнень варто лише те, що може бути підтверджено конкретними фактами — необґрунтована похвала вважається поганим тоном.

Якщо відчуваєте, що не вистачає знань для ділового спілкування, радимо записатися на курси бізнес англійської мови в лінгвістичний центр «Ораторика». Тут ведеться набір протягом усього року.


Дата публікації: 18/04/2022 11:40
Дата перевидання: 15/11/2023 11:40
Автор: Надежда Яношевская
Tori Hello
Перевір свій рівень англійської на безкоштовному тестуванні

Познайомимось, визначимо рівень володіння мовою та покажемо, як проходить навчання

Розповімо як
проходять заняття

🎓 Розповімо про навчання, викладачів, графік та оплату

👩‍🏫 Призначимо безкоштовний пробний урок

З питань корпоративного навчання зв’яжіться з нами по email

direktor@oratorica.com.ua
contacte
free call